W dniach od 14 do 16 lutego 2006r. w Pałacu "Ptaszynka" w Rybokartach (Gryfice), odbyło się bezpłatne szkolenie dla bezrobotnych kobiet z terenu Powiatu Gryfickiego pt. "Kobiety na zachodniopomorskim rynku pracy". Szkolenie zorganizowane zostało przez Polską Fundację Przedsiębiorczości oraz TVP3 O/Szczecin, przy współpracy Powiatowego Urzędu Pracy w Gryficach.
Proces rekrutacji uczestniczek szkolenia rozpoczął się w grudniu 2005r. Do udziału w szkoleniu zgłosiło się 40 Pań, z których podczas spotkania rekrutacyjno-informacyjnego w dniu 30.01.2006r., wybrano grupę 16 uczestniczek. Ostatecznie w szkoleniu udział wzięło 15 Pań (1 Pani ze względów rodzinnych i zdrowotnych w ostatniej chwili musiała zrezygnować z udziału). Dla wszystkich 15 Pań zorganizowano transport (dojazd busem na szkolenie i powrót). Podczas szkolenia zapewniono wyżywienie (poczęstunek podczas przerwy na kawę, obiad).
Szkolenie, pomimo śnieżnej i zimnej aury, przebiegało w bardzo sympatycznej i ciepłej atmosferze, w przepięknie odnowionych murach XVIII-wiecznego pałacu. Zostało ocenione średnio na 4,93 w skali od 1 do 5.
W trakcie zajęć wszystkie uczestniczki zadeklarowały chęć otworzenia własnej firmy, aczkolwiek nie ukrywały, że będą poszukiwać pracy. Pomysły odnośnie nowych firm dotyczyły zarówno branży usługowej (np. agroturystyka, pensjonat, galeria sztuki i rzemiosła, pośrednictwo pracy), handlowej np. (kwiaciarnia, sklep spożywczo-przemysłowy), a także produkcyjnej (stolarstwo). Z ankiety przeprowadzonej z uczestniczkami po trzech miesiącach od zakończenia szkolenia wynika, że dwie (2) osoby znalazły pracę, pięć (5) założyło działalność gospodarczą, z których trzy (3) otrzymały dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Z ramienia PUP Gryfice w procesie rekrutacji uczestniczek szkolenia udział wzięła Pani Katarzyna Panek - doradca zawodowy.
Nad organizacją szkolenia czuwała Maria Czerniecka - Główny Menedżer ds. Szkoleń z Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Poniżej prezentujemy zdjęcia - fotorelację z przeprowadzonego szkolenia (kliknij na zdjęciu aby powiększyć):