Zakładam własną firmę - jak założyć sklep internetowy?

06.12.2021

40% Polaków świąteczne prezenty kupi w Internecie. „E-commerce jest jak gospodarcze pendolino”

Wartość sektora e-commerce w Polsce rok do roku wzrosła o ponad 35%. Rynek ten jest warty już 83 miliardów złotych, a w ciągu pięciu lat szacunkowo może być on warty nawet dwukrotnie więcej. Ostatnie badania pokazują, że nawet 40% Polaków prezenty świąteczne zamierza kupować w sieci, a pandemia koronawirusa na dobre zaprzyjaźniła nas z handlem w Internecie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chcą szybko wsiąść do tego gospodarczego pendolino i zarabiać na handlu w sieci jak najwięcej. – Jeżeli zakładamy sklep internetowy to wystarczy ok. 25 złotych miesięcznie 300 złotych opłaty aktywacyjnej – mówi Sonia Mrzygłocka – Pyć, PR Manager w firmie IAI/Idosell. Oczywiście przedsiębiorca zakładający sklep online musi zadbać także o logistykę, magazynowanie, sposób dostarczenia produktów do klienta czy o dobry marketing.

Sklepów internetowych jest coraz więcej. To nie jest trudne, a daje szanse na zyski

W nowym odcinku programu „Zakładamy firmę” realizowanego przez portal wSzczecinie.pl i Polską Fundację Przedsiębiorczości pokazywaliśmy jak i za ile można skutecznie założyć sklep internetowy. Obecnie e-commerce jest oceniane jako najbardziej perspektywiczny sposób zarabiania pieniędzy. Polacy więc masowo inwestują w handel w sieci. Na ten rodzaj działalności stawiają także sklepy stacjonarne, które czują, że działalność online może dać im szansę na poszerzenie działalności.

Najnowszy odcinek programu można obejrzeć na naszym kanale YouTube

- Czas pandemii to czas, gdy ludzie zaczęli myśleć o tym, że nie mogą stawiać swojego biznesu tylko na jednej nodze. Potrzebują czegoś, co pozwoli im ustabilizować biznes, Internet pozwala na dotarcie do klientów, do których sklepy stacjonarne nie są w stanie dotrzeć – mówi Sonia Mrzygłocka – Pyć, PR Manager w firmie IAI / Idosell.

Foonka sprzedaje pościel na całym świecie, a Coffeedesk notuje przychody idące w dziesiątki milionów złotych. Wszystko w sektorze e-commerce

Firmy z Pomorza Zachodniego udowadniają, że świat handlu internetowego nie jest im obcy. Marka pościeli Foonka sprzedaje swoje produkty w Internecie i trafiają one do odbiorców na całym świecie. Brand posiada swój mały showroom w Szczecinie.
- Wiedzieliśmy od razu, że musimy mieć swój sklep internetowy. To ważna część naszej działalności, wizytówka w sieci, coś na czym bardzo się skupiamy – mówi Gosia Dziembaj z marki Foonka. – Sprzedaż prowadzimy głównie w Internecie. Nasz sposób na sukces to dobra obsługa klienta – dodaje.
Tegoroczne wyniki sprzedaży pokazują, że marka Coffeedesk jest na fali wznoszącej. Znaczna część zysków zachodniopomorskiej firmy to właśnie zysk z sektora e-commerce. Poza tym, przedsiębiorcy prowadzą kawiarnie w Kołobrzegu oraz Warszawie.
- Bardzo ważny jest produkt, trafienie pod grupę docelową i zapotrzebowanie rynku – dodaje Marcin Gardzielik z firmy Coffeedesk. – Sprzedajemy w całej Europie, głównie: Węgry, Czechy, Rumunia, Słowacka czy kraje nadbałtyckie – dodaje.
W ciągu trzech kwartałów spółka zanotowała przychód w wysokości 70,5 mln zł i urosła o 34% r/r. Należąca do trzech kolegów z kołobrzeskiego osiedla firma pozyskuje właśnie inwestorów społecznościowych, aby rozwinąć technologię, otworzyć kolejne kawiarnie w Polsce i wzmocnić ekspansję zagraniczną.

Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej

Eksperci programu „Zakładamy firmę” przygotowanego przez portal wSzczecinie.pl i Polską Fundację Przedsiębiorczości nie mają wątpliwości, że e-commerce dopiero rozpoczyna swój progresywny rozwój w Polsce.
- Blisko 60% konsumentów regularnie kupuje przez Internet. Rośnie także wartość zakupów, które coraz częściej przekraczają 500 złotych. To jest biznes bardzo perspektywiczny, ale zaczynając do trzeba mieć również plan działania i należy przeanalizować drogę do klienta – mówi Katarzyna Rogoźnicka z Centrum Doradztwa Gospodarczego Kiżuk & Michalska.
Czy sklepy internetowe potrzebują promocji? – Zawsze powtarzam, że sklep internetowy bez promocji jest jak sklep stacjonarny bez szyldu. Jeżeli chcemy, by klienci do nas trafili to musimy do nich wyjść. Promocja jest bardzo ważna. Powinniśmy pomyśleć o aktywności w social mediach – mówi ekspert ds. mediów społecznościowych Barbara Kaleńczuk.

PFP oferuje wsparcie dla osób planujących założyć własną firmę w postaci niskooprocentowanych mikropożyczkek na założenie własnej działalności gospodarczej na obszarze woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, opolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą na stronie internetowej PFP.

ISO ISOQAR
Strona używa cookies Dowiedz się więcej