Podsumowanie szkolenia: Sposoby zarabiania w sieci

01.03.2022

W Internecie znajdziesz pieniądze. Jak po nie sięgnąć?

„Sposoby zarabiania w sieci – podstawowe modele biznesowe funkcjonujące online” to szkolenie, które odbyło się w ramach cyklu szkoleń Biznes Nowej Ery tworzonego przez Polską Fundację Przedsiębiorczości, Bank Santander i Santander Faktoring. Prowadząca Kaja Rempel mówiła o e-biznesie, e-commerce, modelach biznesowych funkcjonujących w sieci i o tym, jak funkcjonować w biznesie opierając się na mechanizmach crowdfundingu, crowdsheringu czy na zasadach dystrybuowania treści premium. - Świat cyfrowy daje ogromne możliwości sprzedaży usług i produktów, co widać jeszcze wyraźniej od momentu wybuchu pandemii. Podczas tego szkolenia pokażę Wam, jak i na czym można zarabiać w sieci, oraz że nie tylko własny sklep internetowy jest sposobem na biznes online – mówi Kaja Rempel, prowadząca szkolenie.

Jak mówiła podczas dostępnego na platformie szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości szkolenia prowadząca Kaja Rempel, Internet otwiera przed nami szeroki świat, który może przynieść naszej firmie szerokie perspektywy dochodu i rozwijania działalności biznesowej. Ostatnie miesiące to wielki wzrost e-biznesu i sektora e-commerce. Odpowiednie wykorzystanie potencjału naszej firmy może spowodować wzrost przychodów oraz duży rozwój przedsiębiorstwa, które dotychczas funkcjonowało w sposób tradycyjny. Podczas szkolenia prowadząca odpowiedziała na pytania: jakie są podstawowe i dobrze działające modele biznesowe funkcjonujące w sieci, jakie są wady i zalety poszczególnych marketplace dostępnych w sieci czy jak zarabiać online na przykładzie konkretnych biznesów.

- Model biznesowy to mechanizm, w jakim działa firma, by być atrakcyjna i trafiać z ofertą do klientów. Każdy biznes działa inaczej i trafia do swoich klientów w indywidualny sposób. Można jednak wpisać modele biznesowe w pewien powtarzalny i uniwersalny schemat, który pozwala na to, by opierając się na konkretnych rozwiązaniach poszerzać bazę swoich klientów, szczególnie jeżeli mówimy o sektorze e-commerce i biznesie w sieci – mówi Kaja Rempel.

- W sieci możemy sprzedawać zarówno produkty, jak i usługi świadczone stacjonarnie, przykładem mogą być szkolenia. Sprzedawać w sieci możemy własne produkty, które tworzymy w ramach systemu „direct to customer”, ale jako właściciele sklepu internetowego możemy sprzedawać produkty od innych producentów. Swoje własne produkty w Internecie sprzedaje IKEA, jest to przykład sklepu, który prowadzi sprzedaż tylko i wyłącznie własnych produktów. Przykład przeciwny to marka e-obuwie, gdzie sklep nie posiada własnych produktów, a asortyment od innych producentów. Czy można sprzedawać w sieci nietypowe usługi? Jednym z lokalnych przykładów jest firma z Pomorza Zachodniego TOM, czyli firma zajmująca się odzyskiwaniem odpadów i ta firma 100% online sprzedaje usługi utylizacji odpadów, w sieci można wypełnić wszystkie dokumenty – mówi Kaja Rempel.

Podczas szkolenia jako przykłady podano także funkcjonowanie marketplace – od ogólnych jak Allegro, po specjalistyczne jak Fixly.pl (portal dla tzw. „złotych rączek”) czy wakacje.pl (portal z ogłoszeniami biur podróży).

Podczas szkolenia padało wiele pytań dotyczących np. sprzedaży w Internecie materiałów budowlanych i kubaturowych promocji konkretnych usług jak np. usług sprzątania czy rękodzieło. – Łatwiej handluje się produktami mniejszymi. W sektorze budowlanym polecam sprzedaż… gwoździ – mówiła Kaja Rempel. – Produkt lekki, wysoko marżowy, dobrze się sprzedaje, bo nie zawsze możemy dostać konkretną rzecz, której potrzebujemy stacjonarnie – mówiła trenerka. – Jeżeli sprzedajemy rękodzieło to warto mieć swój własny sklep, w którym będziemy promować własną markę osobistą. Nie ma jednak nic złego również w tym, by nasze produkty wystawiane były w innych marketplace. To kwestia rozpoznawalności i zasięgu produktów, które oferujemy. Im większa rozpoznawalność, tym bardziej możemy liczyć
na zainteresowanie produktami, które oferujemy – dodaje Kaja Rempel.

Całe szkolenie jest dostępne na Platformie Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości – [klik]

 

ISO ISOQAR
Strona używa cookies Dowiedz się więcej