15 marca 2021

Podsumowanie webinaru: Nowe rozdanie w branży e-commerce? Webinar o tym, co na polskim rynku zmieni Amazon

Podsumowanie webinaru: Nowe rozdanie w branży e-commerce? Webinar o tym, co na polskim rynku zmieni Amazon

Wejście Amazona do Polski nie należy traktować jak wielkie zaskoczenie, bo od lat spodziewano się, że światowy gigant, gdy podejmie decyzję o podboju Europy to właśnie w naszym kraju na pewno będzie chciał mieć lokalną witrynę. Dlaczego decyzja o ekspansji została podjęta teraz? Eksperci nie mają wątpliwości, że progresywny rozwój branży e-commerce i trwająca pandemia sprzyjają tego typu działalności i na pewno należy się spodziewać, że obecność Amazona w Polsce zwiększy konkurencję. W jakich sektorach? Na pewno w dziedzinie customer experience, ale i np. innowacyjnym podejściu do klientów czy usprawnieniu procedur doręczenia przesyłek.

Temat ekspansji Amazona w Polsce był poruszany podczas kolejnego Webinaru Live Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Gośćmi Michała Kaczmarka byli:
Cezary Kożon, Marketplaceme.com
Konrad Pleszczuk, IAI IdoSell
Maciej Jankowski, Fundacja Rozwoju Branży Internetowej Netcamp

W dobie progresywnego rozwoju branży e-commerce nie należy traktować obecności Amazona w Polsce jako zaskoczenie. Nie zmienia to faktu, że wejście do naszego kraju światowego giganta niesie ze sobą pewne zmiany i na pewno widoczna będzie konkurencja pomiędzy znanymi marketplace, a Amazonem. Kto wygra? Pierwsze tygodnie pokazują, że Amazon szykuje się do „długiej drogi” – zarówno pod kątem zdobywania klientów jak i przedsiębiorców.

– Amazon z wersją językową dla danego kraju jest tylko w kilkunastu miejscach dla świecie, a u nas wcześniej była polska zakładka na niemieckiej stronie. Możemy więc jasno stwierdzić, że nasz rynek był atrakcyjny od dawna dla Amazona i ekspansja była tutaj kwestią czasu. Pandemia mocno wspomogła decyzję Amazona o zdobywaniu kolejnych rynków. W Polsce zbierany zespół był od dawna, a w Polsce działają przecież od dawna centra logistyczne tego giganta. Amazon w Polsce wystartował nieśmiało, nie jest to taki szał jak w Szwecji, gdzie automatycznie przybyło kilkanaście tysięcy sprzedawców. Na pewno czas pandemii jest idealnym miejscem do konfrontacji pomiędzy rynkowym debiutantem jakim jest w Polsce Amazon, a Allegro, które jest silnym marketplace, który ma ugruntowaną pozycję – mówił w czasie webinaru Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Cezary Kożon z firmy marketplaceme.com

– Amazon w Polsce nie był zaskakujący także z punktu widzenia konsumentów, mam wrażenie, że niektórzy liczyli na inne usługi jak np. Amazon Prime. Oferta własna Amazona również sama w sobie nie była zaskakująca ani szeroka. Rynek w Polsce rośnie bardzo szybko w Europie, wzrosty szacowane są na ponad 300%, powstało ponad 12 tysięcy sklepów internetowych. Amazon nie mógł tego zignorować. Nasz lokalny czempion, czyli Allegro również ma na koncie imponujące wzrosty i debiut na giełdzie. Przed nami ciekawa konkurencja na rynku, który przeżywa swój renesans – mówił Maciej Jankowski, Prezes Fundacji Netcamp. – Trend ekspansji w przypadku Amazona postępuje od wielu lat. Dla przedsiębiorców obecność na platformie to szansa na zdobywanie nowych klientów na całym świecie, ale nie można iść tylko w jedną stronę i być tylko na jednym marketplace – mówi Konrad Pleszczuk, product manager IAI IDOSELL. – Od momentu wybuchu pandemii bardzo dużo firm przeniosło lub zdywersyfikowało swoją działalność tak, by sprzedawać również w Internecie. Wzrost zainteresowania sklepami internetowymi jest w Polsce co najmniej dwukrotnie większy niż przed pandemią. Kiedyś handel w sieci to była skomplikowana sprawa, a dzisiaj można uruchomić sklep internetowy w 24 godziny. Amazon jest opcją na szybką prezentację, ale wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawę, że restrykcje nakładane na sprzedawców są istotne, to kwestia wysokiego customer exprience, które wprowadził Amazon. To wielka zaleta dla konsumentów i często poważny problem dla sprzedawców – dodaje Pleszczuk.

Pełny zapis Webinaru Live Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości dostępny jest na kanale YouTube Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości [KLIK]
Zapraszamy w co drugi czwartek o godzinie 11:00 – webinary na żywo na portalu wszczecinie.pl oraz w mediach społecznościowych Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości!

 

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Mężczyzna w kamizelce odblaskowej pracuje przy maszynie w hali produkcyjnej, napis „Pożyczka rozwojowa w woj. dolnośląskim” w lewym górnym rogu, logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości w prawym górnym rogu, na dole logotypy: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska, Dolny Śląsk.Pożyczka rozwojowa wciąż do dyspozycji dolnośląskich przedsiębiorców

Ponad 25 milionów złotych może łącznie trafić do przedsiębiorców z województwa dolnośląskiego w ramach realizowanej od...

Informacja- Fundusz wsparcia przedsiębiorstw dotkniętych powodzią Ciąg logotypów: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, PFP Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Rozpoczęcie naboru wniosku. Trwa nabór wnioskówWiele firm nadal boryka się ze skutkami powodzi. Ważne wsparcie od Polskiej...

Jesienią 2024 roku przez kilka województw w Polsce przeszedł kataklizm, który sprawił, że stracili wielu mieszkańców...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 01-04.07Aż siedem szkoleń na początku lipca!

Platforma Szkoleniowa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości nie zatrzymuje się w sezonie wakacyjnym – wręcz przeciwnie,...

PFP Dzień tematyczny: Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej„Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej”

… pod taką nazwą Polska Fundacja Przedsiębiorczości organizuje kolejny Dzień Tematyczny. Przed nami trzy szkolenia – jedno...