30 grudnia 2020

Podcast: Jak branża IT radzi sobie z koronawirusem

Podcast: Jak branża IT radzi sobie z koronawirusem

Skutki gospodarcze wywołane przez pandemię koronawirusa jeszcze długo będą odczuwalne. Wiele firm stanęło przed trudnymi decyzjami i zamykało swoje działalności. Jest jednak branża, która wyszła obronną ręką z kryzysu i doskonale sobie radzi w nowej rzeczywistości.

Mowa o branży IT. To właśnie w jej strukturach koronawirus nie wywrócił wszystkiego do góry nogami. Jak mówi w rozmowie z PFP Michał Mariański z TietoEVRY pandemia oraz praca zdalna nie wpłynęły negatywnie na rozwój branży IT, wręcz przeciwnie, pojawiły się nowe możliwości, które napędzają machinę.

– W ogólnej ocenie możemy śmiało powiedzieć, że nasza praca nie zmalała. W TietoEVRY pracujemy podzielieni na różne piony biznesowe. Część z nich jak np.: telekomunikacja zupełnie nie odczuła spowolnienia gospodarczego. Z kolei w sektorze opieki zdrowotnej zauważyliśmy znaczny wzrost zapotrzebowania na usługi IT. Delikatne spowolnienie jest wyczuwalne w branży automotive – to efekt ogólnego kryzysu gospodarczego – mniejszy popyt to mniejsza produkcja – mówi Mariański.

Rok 2020 tak naprawdę dla technologii informatycznych okazał się prawdziwą szansą na wewnętrzny rozwój. Pełna cyfryzacja oraz przeniesienie życia codziennego do sieci wymagało wprowadzenia nowych rozwiązań i udoskonalenia dotychczasowych. Rozwój technologii 5G, Big Data w obszarze opieki zdrowotnej, odpowiednie przeprocesowanie danych sprawiły, że pracownicy TietoEVRY nie próżnowali przez ten cały czas. A praca zdalna bardzo ułatwiła ten proces.

– Mając zapewnione odpowiednie narzędzia i sprzęt, to praca zdalna niczym się nie różni od pracy z biura. Na co dzień pracujemy w międzynarodowym środowisku i kontakt zdalny funkcjonował u nas już od dawna. Zauważyliśmy, że wydajność pracy na home office wzrosła. Wiąże się to oczywiście z większą dostępnością pracowników. Oczywiście brakuje nam wszystkim kontaktu międzypersonalnego, który był nieodłącznym elementem pracy w biurze, dlatego w przyszłości planujemy wprowadzić może model hybrydowy – dodaje nasz rozmówca.

Międzynarodowa firma TietoEVRY zajmuje się wdrażaniem szerokorozumianych rozwiązań komunikacyjnych w różnych sektorach gospodarki m.in. w telekomunikacji – rozwiązania LTE oraz 5G; healthcare – zastosowanie telemedycyny czy sektor automotive – wprowadzanie systemów entertiment w samochodach i ich automatyzacja. Współpraca z klientami z całego świata umożliwia stały rozwój i doskonaleni dotychczasowych zastosowań. Mimo ogólnie panującego kryzysu gospodarczego w TietoEVRY nieustannie przyjmowani są nowi kandydaci, którzy po odpowiednim przeszkoleniu opiekują się konkretnymi projektami oraz klientami.
Jak oceniają przedstawiciele branży rok 2021 będzie jeszcze intensywniejszy od mijającego, a inwestycja w nowe technologie znacząco się rozwinie.

Zachęcamy do wysłuchania podcastu Michała Kaczmarka na naszym kanale YouTube

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Informacja- Fundusz wsparcia przedsiębiorstw dotkniętych powodzią Ciąg logotypów: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, PFP Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Rozpoczęcie naboru wniosku. Trwa nabór wnioskówWiele firm nadal boryka się ze skutkami powodzi. Ważne wsparcie od Polskiej...

Jesienią 2024 roku przez kilka województw w Polsce przeszedł kataklizm, który sprawił, że stracili wielu mieszkańców...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 01-04.07Aż siedem szkoleń na początku lipca!

Platforma Szkoleniowa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości nie zatrzymuje się w sezonie wakacyjnym – wręcz przeciwnie,...

PFP Dzień tematyczny: Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej„Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej”

… pod taką nazwą Polska Fundacja Przedsiębiorczości organizuje kolejny Dzień Tematyczny. Przed nami trzy szkolenia – jedno...

Jak się ubrać do pracy, gdy za oknami jest 30 stopni Celsjusza? „Garnitur dla...

Czy wyobrażamy sobie prawnika bez krawata? Raczej nie. Ale czy wolimy być obsługiwani przez kogoś w koszulce polo czy...