1 czerwca 2022

Zakładam własną firmę – jak zostać wedding plannerem?

Zakładam własną firmę – jak zostać wedding plannerem?

Polacy nie oszczędzają na ślubach. Wedding plannerzy mają pełne ręce roboty!

Każdego roku w Polsce odbywa się ok. 50 tysięcy ślubów, znacznej części z nich towarzyszą huczne wesela. Ilu w Polsce mamy wedding planerów? Coraz więcej, bo i zawód ten staje się coraz modniejszy i dla wielu osób jest to okazja do realizowania swoich pasji, a przy okazji zarabiania dobrych pieniędzy. W roku 2020 z usług wedding plannera szacunkowo korzystała co szósta osoba przygotowująca ślub. Jak założyć taki biznes? Jak odnieść sukces w branży? Odpowiadamy na te pytania w kolejnym odcinku programu „Zakładamy firmę” przygotowywanego przez Polską Fundację Przedsiębiorczości oraz portal wSzczecinie.pl. Zachęcamy do oberzenia nowego odcinka na naszym kanale YouTube.

W tym zawodzie najważniejsza jest dobra organizacja, duża kreatywność i… znajomości

Praca wedding plannera wbrew pierwszym wrażeniom wcale nie jest taka prosta. To odpowiedzialność za to, by wymarzony „ten dzień” pary młodej przebiegał bez żadnych komplikacji i był po prostu idealny. Wedding planner jest odpowiedzialny za wystrój Sali, dobór muzyki, oprawę wydarzenia, rozsadzenie gości i pilnowanie tego, by żaden z elementów nie zepsuł się w czasie trwania uroczystości.

– Żeby wejść w branżę ślubną musimy znać ludzi: fotografów, DJów, filmowców, restauratorów. To z nimi będziemy tworzyć „ten dzień”. Wedding planner musi mieć ogromne pokłady empatii, dużo cierpliwości oraz daleko posunięte umiejętności planowania i pilnowania rozmaitych terminów. Musimy być oazą spokoju, dać parze młodej ciepło i spokój – mówi Małgorzata Ceniak-Chuchro z Pastelowego Ślubu. – Wydaje się, że koszt wynajmu wedding plannera jest spory, bo to od 8 do 10 tysięcy złotych, ale współpracujemy z jedną parą nawet kilkanaście miesięcy. W sezonie jesteśmy w stanie obsłużyć ok. 10 klientów – mówi Małgorzata Ceniak – Chuchro.

– Największą pułapką może być wzięcie na siebie zbyt dużej odpowiedzialności. Czasem jest pogoń za klientem, a to może powodować błędy. Na pewno trzeba też postawić na rozwój oraz na szkolenia. Nie jest to łatwa praca. Wedding planner musi być gotowy o każdej porze dnia i nocy na życzenie par młodych. Każdy ślub jest inny i jest to zawsze duże wyzwanie. To kreatywna praca – mówi Aniela Matuszewska z firmy Anielskie Wesela.

– Nie ma dwóch takich samych ślubów i nie ma dwóch dni takich samych w pracy. Nie ma nudy, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania. To jest biznes bardzo przyjemny wizualnie, ale trudny fizycznie i psychicznie. Jest dużo stresu, ale satysfakcja wszystko nam wynagradza – mówi Paula Marcinkowska z firmy Mani Mali.

Eksperci: to dobry pomysł na biznes, jeżeli jest to nasza pasja

Czy bycie wedding plannerem to jest dobry sposób na biznes? Eksperci programu „Zakładamy firmę” nie mają wątpliwości, że jest to biznes rozwojowy, bo śluby w Polsce są zwykle organizowane z przepychem, a parom młodym i ich rodzinom zależy na tym, by był to czas wyjątkowy. Jeżeli praca jest efektem pasji, to sukces jest bliski.

– To jest bardzo ciekawy pomysł na biznes – przyznaje dr Katarzyna Kazojć, ekonomistka i prezes fundacji Biznes Innowacje Networking. – Należy być doskonale zorganizowanym i podchodzić do swojej pracy bardzo kreatywnie – mówi nasza ekspertka.
Barbara Kaleńczuk, ekspertka ds. mediów społecznościowych dodaje, że jest to „ładna branża”, więc można ją bardzo efektywnie prezentować w mediach społecznościowych. – Ludzie zawsze będą się kochać i zawsze będą wiązać ze sobą przyszłość. Branże weselną można bardzo łatwo zaprezentować w mediach społecznościowych. Polecam umieszczanie zdjęć i inspiracji na Pinterest – mówi Barbara Kaleńczuk.

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na zdjęciu widać zbliżenie na dłonie osoby piszącej na klawiaturze laptopa. Nałożona jest grafika symbolizująca nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję – widoczne są ikony takie jak: „AI”, sieci połączeń, symbol e-maila, polubień, oraz danych cyfrowych. W dolnej części umieszczono napis: „Pożyczka inwestycyjna dla RWS (Regionu Warszawskiego Stołecznego)”. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole widoczne są logotypy: Fundusze Europejskie dla Mazowsza, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Mazowsze – serce Polski.Pożyczka inwestycyjna dla RWS – wsparcie dla firm z Warszawy i okolic

Pożyczka inwestycyjna dla Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS) to Instrument Finansowy Banku Gospodarstwa Krajowego,...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 28.07-01.0810 szkoleń w 5 dni. W tym tygodniu w cyklu „Business & Travel” stawiamy na...

Dwa szkolenia dziennie, w tym kontynuacja modułów edukacyjnych z arkusza kalkulacyjnego Excel, ważne tematy z zakresu...

Hala przemysłowa wyposażona w zautomatyzowaną linię montażową. Po obu stronach taśmy ustawione są żółto-niebieskie ramiona robotyczne, skierowane w stronę karoserii samochodów ustawionych jeden za drugim. W tle widać duże okna wpuszczające światło dzienne. Na środku grafiki znajduje się biały napis: „Standardowa pożyczka rozwojowa w województwie zachodniopomorskim”. W prawym górnym rogu umieszczono logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole grafiki znajdują się logotypy: Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego, flaga Polski z podpisem „Rzeczpospolita Polska”, flaga Unii Europejskiej z podpisem „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz logo „Pomorze Zachodnie”.Atrakcyjne możliwości dla przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego –...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości z siedzibą w Szczecinie z satysfakcją wspiera rozwój lokalnych firm ze Szczecina i...

Grafika promująca Pożyczkę na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim. Na zdjęciu widoczna jest osoba pracująca przy urządzeniu przemysłowym – ręka podłącza niebieskie przewody do maszyny automatyzującej proces produkcyjny. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości (PFP). Po lewej stronie nałożony jest biały napis: „Pożyczka na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim”. U dołu grafiki widnieją logotypy: Fundusze Europejskie dla Podlaskiego, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Województwo Podlaskie. Po prawej stronie pasek z napisem „Fundusze Europejskie” na niebiesko-żółtym tle.Innowacyjne podlaskie. Nawet 1,5 miliona złotych dla przedsiębiorców

Ponad 16 milionów złotych może trafić do przedsiębiorców z województwa podlaskiego na działania związane z innowacyjnością....