3 lutego 2022

Zakładam własną firmę – Jak założyć siłownię?

Zakładam własną firmę – Jak założyć siłownię?

Siłownia wielkości mieszkania? Mieszkańcy coraz częściej wolą małe obiekty sportowe

Branża fitness jest bardzo mocno dotknięta przez pandemię COVID-19. W ciągu dwóch lat z rynku zniknęło wiele klubów. W tarapaty wpadły również duże sieci, które przez wiele miesięcy nie mogły funkcjonować. To spowodowało boom na małe sale do ćwiczeń oraz kluby crossfitowe, które w razie wprowadzenia nowych restrykcji nie będą musiały się zamykać. O tym, jak założyć siłownię mówimy w nowym odcinku programu portalu wSzczecinie.pl i Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości „Zakładamy firmę”.

Siłownia dla całej rodziny? Taki pomysł powstał na szczecińskim Warszewie

W Polsce obecnie działa ok. 2,5 tyś. klubów fitness oraz siłowni. Wartość całego rynku to ponad 4 miliardy złotych. Regularnie na siłownię chodzi co czwarty Polak. Jak mówią eksperci rynek nie jest jeszcze nasycony. Przykładowo w Skandynawii do klubów zdrowia i siłowni chodzi nawet co czwarty, dorosły obywatel. Siłownie zwykle kojarzą nam się z małymi salami lub wielkimi sieciówkami. Pandemia przyniosła w tym temacie spore zmiany.

Jedną z najnowszych siłowni w Szczecinie jest klub My Way Fitness znajdujący się przy ul. Sarniej na Warszewie. – Kierunek jest jak najbardziej pozytywny, jest ogromny potencjał w tym roku, bo chcemy być coraz zdrowsi, coraz lepiej wyglądać i lepiej się odżywiać – mówi Agnieszka Beyger, współwłaścicielka klubu. – Na rynku nie ma już miejsca na kolejnej, zwykłej siłowni. Ta potrzeba jest już zaspokojona. Jest za to przestrzeń dla biznesów z pomysłem, innowacją. My postanowiliśmy być siłownią rodzinną: jest klubik dziecięcy, tata może pograć w squasha, a mama pójść na zajęcia dla Pań. Widzimy, że taka koncepcja ma duże uznanie wśród mieszkańców – dodaje Agnieszka Beyger.

Eksperci przyznają, że w przypadku siłowni ważne jest, by w tzw. „strefie open” znajdowały się ciężary, bieżnie, ale i innego rodzaju sprzęt, który będzie prosty i intuicyjny w obsłudze.

Klienci nie chcą wracać do dużych siłowni?

Centrum Treningu Personalnego przy ul. Kolumba już w czasie trwania pandemii powołał do życia trener Mateusz Andrzejak. Jak mówi kameralny obiekt przyciąga tych, którzy na wielkich siłowniach czują się skrępowani.

– Kluby fitness zostały zamknięte, a trenerzy personalni musieli szukać sobie pracy. Pojawił się pomysł założenia centrum, które zapewni komfort ćwiczącym, a jednocześnie będzie bezpieczne pod kątem epidemicznym. Duże siłownie są już otwarte, ale klienci, którzy nam zaufali są z nami do dzisiaj i nie zdecydowali się na powrót w tamte miejsca – mówi Mateusz Andrzejak z Centrum Treningu Personalnego.

Zajęcia motoryczne w zaledwie… 70 metrowym obiekcie prowadzi trener Piotr Szumiło. Prosport również przyciąga tych, którzy nie czują się dobrze w wielkich siłowniach: – Mamy tutaj rak wielofunkcyjny do ciężarów i przysiadów, ławeczki treningowe, zestaw hantli, sprzęt fitness, rower powietrzny, liny treningowe czy sanie treningowe – mówi Piotr Szumiło. – Sporo osób chce pracować w kameralnych warunkach, bez wzroku innych na sobie – dodaje.

Czy promować siłownię pokazując piękne ciała ćwiczących? Eksperci PFP: Facebook promuje ciałopozytywność

Czy siłownia jest więc dobrym pomysłem na biznes?

– W dzisiejszych czasach zakładanie klubu fitness mogłoby się wydawać ryzykowne, bo spadek liczny klientów w roku 2021 to ponad 15%. Spadek przychodów był jeszcze wyższy. Należy jednak zwrócić uwagę, że taki spadek może być traktowany jako potencjał, bo klienci, którzy odeszli z powodu pandemii, kiedyś zechcą powrócić – mówi dr Katarzyna Kazojć z Fundacji Biznes Innowacje Networking.

– Zawsze warto zadbać o promocję. Poradziłabym, by zachęcać klubowiczów o polecanie siłowni czy wrzucanie zdjęć do mediów społecznościowych. Może warto przygotować lustro z naklejką klubu, gdzie nasi dumni klubowicze będą się fotografować? To najlepsi ambasadorowie naszej firmy – mówi ekspert ds. social mediów Basia Kaleńczuk. Nasza specjalistka jednocześnie ostrzega, że pokazywanie wyrzeźbionych ciał jako elementu promocji może okazać się złym pomysłem: – Facebook promuje ciało pozytywność. Wykorzystywanie reklam na zasadzie „przed i po” może być blokowane. Pokazujmy naszych uśmiechniętych klubowiczów. To będzie mówiło samo za siebie – dodaje ekspertka.

Zachęcamy do obejrzenia kolejnego odcinka naszego progamu na kanale YouTube [KLIK]

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Informacja- Fundusz wsparcia przedsiębiorstw dotkniętych powodzią Ciąg logotypów: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, PFP Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Rozpoczęcie naboru wniosku. Trwa nabór wnioskówWiele firm nadal boryka się ze skutkami powodzi. Ważne wsparcie od Polskiej...

Jesienią 2024 roku przez kilka województw w Polsce przeszedł kataklizm, który sprawił, że stracili wielu mieszkańców...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 01-04.07Aż siedem szkoleń na początku lipca!

Platforma Szkoleniowa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości nie zatrzymuje się w sezonie wakacyjnym – wręcz przeciwnie,...

PFP Dzień tematyczny: Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej„Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej”

… pod taką nazwą Polska Fundacja Przedsiębiorczości organizuje kolejny Dzień Tematyczny. Przed nami trzy szkolenia – jedno...

Jak się ubrać do pracy, gdy za oknami jest 30 stopni Celsjusza? „Garnitur dla...

Czy wyobrażamy sobie prawnika bez krawata? Raczej nie. Ale czy wolimy być obsługiwani przez kogoś w koszulce polo czy...