27 maja 2022

Podcast: Jak działać w sektorze e-commerce, by trafiać do swojej grupy docelowej?

Podcast: Jak działać w sektorze e-commerce, by trafiać do swojej grupy docelowej?

Zadbaj o wielokanałową i spójną komunikację z klientem w sieci
Jeżeli chcemy z sukcesem sprzedawać nasze produkty lub usługi on-line, posiadanie samej strony internetowej to za mało. Musimy zadbać o odpowiednią dostępność produktu w internecie i spójną komunikację na różnych kanałach. W najnowszym podcaście Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Łukasz Gaj z IdoSell podpowiadał, jak to osiągnąć.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu na naszym kanale YouTube

Od chwili wybuchu pandemii koronawirusa na świecie wiele firm, funkcjonujących jedynie stacjonarnie, postanowiło przejść do strefy on-line. Trendem stało się też łączenie świata internetowego z rzeczywistym np. poprzez umożliwianie klientom robienia zakupów w sieci i odbioru osobistego produktów w danym punkcie. Trzeba jednak cały czas działać zgodnie z ustaloną strategią marketingową, pamiętać o SEO, SEM, porównywarkach cenowych i market-place’ach. Wszystko po to, aby dotrzeć do jak największego grona klientów. Ważne jest jednak nie tylko zdobycie odbiorcy, ale też umożliwienie mu dokonania wygodnych dla niego zakupów i zbudowanie pozytywnego doświadczenia. Konsument wróci do nas bowiem tylko wtedy, kiedy będzie zadowolony. O tym wszystkim podczas podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości mówił Łukasz Gaj z IdoSell, który od 10 lat zajmuje się systemami ERP i logistyką w firmach.

– Jako platforma posiadamy dosyć mocno rozbudowane systemy integracji z market-place’ami i porównywarkami cenowymi, ale też umożliwiamy łączenie off-line z on-line w postaci dodatkowych aplikacji, które udostępniamy – mówił Łukasz Gaj. – Doradzamy klientom, żeby się nie ograniczać jeżeli chodzi o kanały dotarcia do klienta, ale przy tym podpowiadamy jakie są możliwości. Oczywiście wszystko w zgodzie ze strategią danej firmy.

Podczas podcastu sporo czasu poświęcono strategiom omnichannel i multichannel. Co one oznaczają? Na czym polegają? I którzy przedsiębiorcy powinni z nich skorzystać? – To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzi udzielał gość podcastu.

– Multichannel jest sprzedażą wielokanałową czyli np. sprzedaż przez market place’y, serwisy aukcyjne, porównywarki cenowe itd. Natomiast omnichannel jest połączeniem obsługi klienta na wielu płaszczyznach – tłumaczył Łukasz Gaj. – Jeżeli klient skontaktuje się z nami przez facebook’a, czat czy przyjdzie do sklepu to ma mieć wrażenie, że jest obsługiwany w ten sam sposób i może zacząć coś robić w jednym miejscu, a skończyć w innym czyli np. kupić coś on-line a odebrać osobiście i odwrotnie, kupić coś osobiście i odesłać bez przychodzenia znów do sklepu.

Którą strategię powinien wybrać dany przedsiębiorca? Wszystko zależy od branży, w której działa i od produktu, który oferuje. Trzeba ustalić jaki jest idealny końcowy konsument, bo to na niego będzie nastawiona największa konwersja.

– W przypadku młodszych osób, pokolenia, które sprawnie posługuje się internetem, ważna jest szeroka dostępność komunikacji – mówił Łukasz Gaj. – Takie osoby muszą mieć możliwość napisania do firmy maila, zadania pytania na czacie czy też przez facebook’a. To klienci, którzy używają różnych kanałów komunikacji i różnych narzędzi. Ofertę poznają w telefonie, ale dokonują zamówienia np. na tablecie. W ich przypadku powinniśmy więc postawić na omnichannel. Ta strategia sprawdzi się też szczególnie w branży fashion czy home&decor, gdzie przepływ informacji jest istotny.

 

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Harmonogram szkoleń 19-23.05Tydzień bogaty w szkolenia. Co przygotowała Polska Fundacja Przedsiębiorczości?

Będzie się działo, bo na najbliższe pięć dni przygotowaliśmy aż siedem szkoleń. To będzie tydzień, gdy w agendzie...

Ciąg logotypów: Województwo Śląskie, Śląski Fundusz Rozwoju, Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Na zdjęciu widoczna nowoczesna maszyna. Na grafice napis Pożyczka InnowacyjnaNawet pół miliona złotych na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań

To atrakcyjna oferta, jakiej przedsiębiorcy z województwa śląskiego na pewno nie znajdą w komercyjnych instytucjach...

Ankieta DFR

Zachęcamy do wypełnienia ankiety Dolnośląskiego Funduszu Rozwoju na temat Satysfakcji Klienta skierowanej do...

Nowa strona internetowa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości

Ma być jeszcze bardziej funkcjonalna i przejrzysta. Cel? Szerszy dostęp do informacji dla wszystkich przedsiębiorców i osób...