27 maja 2022

Podcast: Jak działać w sektorze e-commerce, by trafiać do swojej grupy docelowej?

Podcast: Jak działać w sektorze e-commerce, by trafiać do swojej grupy docelowej?

Zadbaj o wielokanałową i spójną komunikację z klientem w sieci
Jeżeli chcemy z sukcesem sprzedawać nasze produkty lub usługi on-line, posiadanie samej strony internetowej to za mało. Musimy zadbać o odpowiednią dostępność produktu w internecie i spójną komunikację na różnych kanałach. W najnowszym podcaście Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Łukasz Gaj z IdoSell podpowiadał, jak to osiągnąć.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu na naszym kanale YouTube

Od chwili wybuchu pandemii koronawirusa na świecie wiele firm, funkcjonujących jedynie stacjonarnie, postanowiło przejść do strefy on-line. Trendem stało się też łączenie świata internetowego z rzeczywistym np. poprzez umożliwianie klientom robienia zakupów w sieci i odbioru osobistego produktów w danym punkcie. Trzeba jednak cały czas działać zgodnie z ustaloną strategią marketingową, pamiętać o SEO, SEM, porównywarkach cenowych i market-place’ach. Wszystko po to, aby dotrzeć do jak największego grona klientów. Ważne jest jednak nie tylko zdobycie odbiorcy, ale też umożliwienie mu dokonania wygodnych dla niego zakupów i zbudowanie pozytywnego doświadczenia. Konsument wróci do nas bowiem tylko wtedy, kiedy będzie zadowolony. O tym wszystkim podczas podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości mówił Łukasz Gaj z IdoSell, który od 10 lat zajmuje się systemami ERP i logistyką w firmach.

– Jako platforma posiadamy dosyć mocno rozbudowane systemy integracji z market-place’ami i porównywarkami cenowymi, ale też umożliwiamy łączenie off-line z on-line w postaci dodatkowych aplikacji, które udostępniamy – mówił Łukasz Gaj. – Doradzamy klientom, żeby się nie ograniczać jeżeli chodzi o kanały dotarcia do klienta, ale przy tym podpowiadamy jakie są możliwości. Oczywiście wszystko w zgodzie ze strategią danej firmy.

Podczas podcastu sporo czasu poświęcono strategiom omnichannel i multichannel. Co one oznaczają? Na czym polegają? I którzy przedsiębiorcy powinni z nich skorzystać? – To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzi udzielał gość podcastu.

– Multichannel jest sprzedażą wielokanałową czyli np. sprzedaż przez market place’y, serwisy aukcyjne, porównywarki cenowe itd. Natomiast omnichannel jest połączeniem obsługi klienta na wielu płaszczyznach – tłumaczył Łukasz Gaj. – Jeżeli klient skontaktuje się z nami przez facebook’a, czat czy przyjdzie do sklepu to ma mieć wrażenie, że jest obsługiwany w ten sam sposób i może zacząć coś robić w jednym miejscu, a skończyć w innym czyli np. kupić coś on-line a odebrać osobiście i odwrotnie, kupić coś osobiście i odesłać bez przychodzenia znów do sklepu.

Którą strategię powinien wybrać dany przedsiębiorca? Wszystko zależy od branży, w której działa i od produktu, który oferuje. Trzeba ustalić jaki jest idealny końcowy konsument, bo to na niego będzie nastawiona największa konwersja.

– W przypadku młodszych osób, pokolenia, które sprawnie posługuje się internetem, ważna jest szeroka dostępność komunikacji – mówił Łukasz Gaj. – Takie osoby muszą mieć możliwość napisania do firmy maila, zadania pytania na czacie czy też przez facebook’a. To klienci, którzy używają różnych kanałów komunikacji i różnych narzędzi. Ofertę poznają w telefonie, ale dokonują zamówienia np. na tablecie. W ich przypadku powinniśmy więc postawić na omnichannel. Ta strategia sprawdzi się też szczególnie w branży fashion czy home&decor, gdzie przepływ informacji jest istotny.

 

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Informacja- Fundusz wsparcia przedsiębiorstw dotkniętych powodzią Ciąg logotypów: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, PFP Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Rozpoczęcie naboru wniosku. Trwa nabór wnioskówWiele firm nadal boryka się ze skutkami powodzi. Ważne wsparcie od Polskiej...

Jesienią 2024 roku przez kilka województw w Polsce przeszedł kataklizm, który sprawił, że stracili wielu mieszkańców...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 01-04.07Aż siedem szkoleń na początku lipca!

Platforma Szkoleniowa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości nie zatrzymuje się w sezonie wakacyjnym – wręcz przeciwnie,...

PFP Dzień tematyczny: Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej„Zautomatyzuj swoją pracę! – AI w marketingu i pracy codziennej”

… pod taką nazwą Polska Fundacja Przedsiębiorczości organizuje kolejny Dzień Tematyczny. Przed nami trzy szkolenia – jedno...

Jak się ubrać do pracy, gdy za oknami jest 30 stopni Celsjusza? „Garnitur dla...

Czy wyobrażamy sobie prawnika bez krawata? Raczej nie. Ale czy wolimy być obsługiwani przez kogoś w koszulce polo czy...