30 lipca 2021

Podcast: Branża rozrywkowa budzi się z letargu

Podcast: Branża rozrywkowa budzi się z letargu

„Jest zainteresowanie, ale branża odradza się w bólach”. Podcast PFP o odmrażaniu branży artystycznej i koncertowej

Branża koncertowa i eventowa odmraża się po wielu miesiącach lockdownu. Można powiedzieć, że wydarzeń artystycznych, koncertów i spotkań nie brakuje. Oferta jest bogata, ale tour operatorzy i organizatorzy koncertów przyznają, że publiczności mogłoby być więcej. Biletowanym koncertom nie sprzyja sezon letni, duża ilość wydarzeń oraz fakt, że wielu uczestników wydarzeń wciąż waha się czy koncerty są bezpieczne. Jak mówi Piotr Trafny z agencji Koncerty.Szczecin.pl, bileterii ticketos.pl oraz operator przestrzeni koncertowej Kosmos, decydująca o tym, jaka będzie kondycja całej branży, będzie jesień. Środowisko obawia się kolejnego lockdownu i czwartej fali koronawirusa.

Z Piotrem Trafnym rozmawia Michał Kaczmarek. Zachęcamy do wysłuchania podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości na naszym kanale YouTube [TUTAJ]

Powrót po pandemii koronawirusa dla środowiska artystycznego, ale i dla operatorów wydarzeń nie jest najłatwiejszy. Jak mówi nasz rozmówca w Podcascie PFP pewne rzeczy są „wywrócone do góry nogami”. Artyści chcą grać koncerty, publiki też nie brakuje. Nie można jednak mówić, że obecna sytuacja to gwarancja sukcesu i spokoju dla całej branży.

– Jest zainteresowanie, ale branża odradza się w bólach. Jest dużo problemów dotyczących niejasnych przepisów sanitarnych, widzimy także dezinformacje wśród uczestników koncertów. Pojawiają się pytania o szczepienia, brak szczepień, uczestnictwo w poszczególnych wydarzeniach. Widzimy także, że zainteresowanie koncertami jest bardzo różne. Są artyści, którzy wyprzedają całe sale i całe plenery, ale są także sytuacje, gdzie koncerty są odwoływane. Wiele zależy od popularności konkretnego artysty, jak ktoś nie podtrzymywał zainteresowania swoją osobą czy nie wydawał nowej muzyki, to powrót takiego wykonawcy do koncertowania i na rynek jest trudniejszy – mówi Piotr Trafny. Specjalista zwraca także uwagę, że sezon letni to był zwykle czas bezpłatnych koncertów plenerowych, obecnie plenery zwykle są biletowane, a ceny poszły do góry. Piotr Trafny zauważa również, że młodzież mogła odzwyczaić się od koncertów jako formy spędzania wolnego czasu.

– Dla wielu firm to, co się wydarzy we wrześniu i październiku będzie decyzją o dalszym działaniu albo wyrokiem. Obecnie łapiemy oddech. Pytanie czy tlenu starczy nam do wiosny jeżeli powtórzyłaby się sytuacja z ubiegłego roku. Lockdown byłby dla wielu firm końcem działania. Unikamy postawy roszczeniowej, nie mówimy, że ludzie muszą przychodzić na nasze koncerty, ale staramy się ofertować fanom ciekawe produkcje – dodaje ekspert.

W sierpniu w Kosmosie czy na Wyspie Grodzkiej zobaczymy takie jak koncerty grup PRO8L3M, Happysad czy Major SPZ. Z kolei na Zamku zagrają Vader i Król. Jesienią w Kosmosie w planach są koncerty Analogs, Dezerter czy wokalistki Margaret. Piotr Trafny zapowiada także koncerty m.in. grup rockowych czy hip-hopowych..

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na zdjęciu widać zbliżenie na dłonie osoby piszącej na klawiaturze laptopa. Nałożona jest grafika symbolizująca nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję – widoczne są ikony takie jak: „AI”, sieci połączeń, symbol e-maila, polubień, oraz danych cyfrowych. W dolnej części umieszczono napis: „Pożyczka inwestycyjna dla RWS (Regionu Warszawskiego Stołecznego)”. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole widoczne są logotypy: Fundusze Europejskie dla Mazowsza, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Mazowsze – serce Polski.Pożyczka inwestycyjna dla RWS – wsparcie dla firm z Warszawy i okolic

Pożyczka inwestycyjna dla Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS) to Instrument Finansowy Banku Gospodarstwa Krajowego,...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 28.07-01.0810 szkoleń w 5 dni. W tym tygodniu w cyklu „Business & Travel” stawiamy na...

Dwa szkolenia dziennie, w tym kontynuacja modułów edukacyjnych z arkusza kalkulacyjnego Excel, ważne tematy z zakresu...

Hala przemysłowa wyposażona w zautomatyzowaną linię montażową. Po obu stronach taśmy ustawione są żółto-niebieskie ramiona robotyczne, skierowane w stronę karoserii samochodów ustawionych jeden za drugim. W tle widać duże okna wpuszczające światło dzienne. Na środku grafiki znajduje się biały napis: „Standardowa pożyczka rozwojowa w województwie zachodniopomorskim”. W prawym górnym rogu umieszczono logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole grafiki znajdują się logotypy: Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego, flaga Polski z podpisem „Rzeczpospolita Polska”, flaga Unii Europejskiej z podpisem „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz logo „Pomorze Zachodnie”.Atrakcyjne możliwości dla przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego –...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości z siedzibą w Szczecinie z satysfakcją wspiera rozwój lokalnych firm ze Szczecina i...

Grafika promująca Pożyczkę na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim. Na zdjęciu widoczna jest osoba pracująca przy urządzeniu przemysłowym – ręka podłącza niebieskie przewody do maszyny automatyzującej proces produkcyjny. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości (PFP). Po lewej stronie nałożony jest biały napis: „Pożyczka na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim”. U dołu grafiki widnieją logotypy: Fundusze Europejskie dla Podlaskiego, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Województwo Podlaskie. Po prawej stronie pasek z napisem „Fundusze Europejskie” na niebiesko-żółtym tle.Innowacyjne podlaskie. Nawet 1,5 miliona złotych dla przedsiębiorców

Ponad 16 milionów złotych może trafić do przedsiębiorców z województwa podlaskiego na działania związane z innowacyjnością....