22 kwietnia 2022

Podcast: Koniec czasów handlowych rekinów? Anita Gałek: dzisiaj zdecydowanie ważniejsze są relacje

Podcast: Koniec czasów handlowych rekinów? Anita Gałek: dzisiaj zdecydowanie ważniejsze są relacje

Nauka budowania relacji z klientami oraz poprawa umiejętności sprzedażowych – to szkolenia zajmujące wysokie miejsce w rankingach popularności szkoleń oferowanych przez platformę szkoleniową Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Anita Gałek, coach i trener biznesu przygotowująca program edukacyjny w tym zakresie przyznaje, że czas pandemii COVID-19, a teraz wojny w Ukrainie przynosi handlowcom szereg zmian, które muszą na bieżąco wdrażać, by spełniać oczekiwania zarówno klientów jak i swoich przełożonych. – Żyjemy w czasie, gdzie bardzo istotne jest budowanie dobrych i pozytywnych relacji. Minęły czasy „rekinów”, których głównym celem był efekt, liczby i statystyki sprzedaży. Dzisiaj priorytetem jest sprawić, by klient był zainteresowany, zadowolony i chciał kontynuować z nami współpracę nie tylko jeden raz, a możliwie długo – przyznaje Anita Gałek.

Gościem Michała Kaczmarka była Anita Gałek – coach, trener biznesu, wykładowczyni Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Zachęcamy do wysłuchania podcastu na naszym kanale YouTube (klik)

Dynamicznie, zmiennie, niejednoznacznie. Czy wszyscy jesteśmy już mieszkańcami „Świata VUCA”?

– Źródłem potrzeby poszerzania swoich kompetencji oraz wprowadzania zmian w swoich firmach jest rzeczywistość, która nas otacza. Zmieniające się potrzeby klientów, konieczność modyfikacji kanałów odbioru czy po prostu zmieniające się otoczenie gospodarcze wynikające z pandemii czy wojny – mówi Anita Gałek, trener biznesu i coach. Trudno się nie zgodzić. Polska Fundacja Przedsiębiorczości od wielu miesięcy poprzez platformę szkoleniową dostarcza przedsiębiorcom wiedzy, która pomaga im w odnajdywaniu się w bardzo zmiennym i specyficznym czasie w gospodarce.

Anita Gałek w bieżącym harmonogramie szkoleń prowadzi między innymi warsztaty „Świat VUCA, a sprzedaż” czy „Wellbeing i odporność psychiczna, a efektywna praca zespołu”. – VUCA, czyli czas dużej niepewności, zmienności i niejednoznaczności. To pojęcie weszło na salę szkoleniową i zwykle kierowane było do liderów w kontekście „kompetencji przyszłości”. Mówiliśmy o wizjach, elastyczności czy szybkich i trudnych decyzjach. Okazało się, że ta przyszłość dzieje się na naszych oczach. Przyszedł czas pandemii, nigdy nic nie będzie już takie same, możemy więc odnaleźć wiele analogii w tym, co przynosi teoria o świecie VUCA. Jesteśmy w tej chwili wszyscy jego mieszkańcami i te bardzo dynamiczne kompetencje są nam niezbędne w codziennej pracy. To szkolenie skierowane do osób, które sprzedają, zarządzają i ogólnie pracują z klientem – mówi Anita Gałek.

Jak to możliwe, że trudny czas jednego lidera mobilizuje do działania, a w pracy drugiego powoduje chaos i komplikacje? – Wszystko zależy od sytuacji, od naszego zespołu i od tego, w którym momencie nasze cechy nam pomagają, a kiedy przeszkadzają. Musimy być świadomi jakie mamy kompetencje lidera, mając świadomość, że nie ma idealnych liderów, bo nie ma idealnych ludzi – dodaje coach i trener Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości,

Najważniejsze są relacje! Jak budować je w efektywny sposób?

Jak mówi Anita Gałek mijają już czasy „rekinów”. Handlowiec ostry, dynamiczny, często skuteczny za wszelką cenę nie jest już pożądany. Po osobie zajmującej się handlem, sprzedażą i pracą z klientem oczekuje się umiejętności budowania długofalowych, pozytywnych relacji. W opinii eksperta długotrwałe relacje są bardziej wymierne niż pojedyncze, nawet więcej warte, strzały sprzedażowe.

– Tego uczę podczas moich szkoleń. Relacja to dzisiaj wielka wartość – mówi Anita Gałek. – Wyniki są oczywiście bardzo ważne, ale uważam, że ostra sprzedaż w obecnych czasach ich nie generuje. To wszystko kwestia zmiany świadomości klientów oraz tego, co uświadomiła nam pandemia COVID-19. Mimo wszystkich złowrogich teorii, że tylko Internet, że bez relacji osobistych i bez kontaktu, okazało się, że nadal potrzebujemy relacji z ludźmi. Relacja klient-sprzedawca to przecież też jest relacja człowiek-człowiek. Jeżeli chcemy sprzedawać skutecznie i budować lojalność wobec marki to musimy umieć budować dobre relacje – mówi Anita Gałek.

Jakie inne kompetencje sprzedażowe Anita Gałek przekazuje uczestnikom szkoleń Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości podczas wykładów? – Uczymy się dobrej i harmonijnej komunikacji, aktywnego słuchania naszych klientów, obierania celów strategicznych. Nie wszystkie strategie sprzedażowe są uniwersalne. Czasem budujemy relacje długofalowe z klientem, a czasem widzimy się tylko jeden raz. Doświadczenie jednak zawsze powinno być pozytywne. Inaczej klient nie poniesie w świat dobrej informacji na nasz temat – dodaje coach i trener.

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na zdjęciu widać zbliżenie na dłonie osoby piszącej na klawiaturze laptopa. Nałożona jest grafika symbolizująca nowoczesne technologie i sztuczną inteligencję – widoczne są ikony takie jak: „AI”, sieci połączeń, symbol e-maila, polubień, oraz danych cyfrowych. W dolnej części umieszczono napis: „Pożyczka inwestycyjna dla RWS (Regionu Warszawskiego Stołecznego)”. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole widoczne są logotypy: Fundusze Europejskie dla Mazowsza, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Mazowsze – serce Polski.Pożyczka inwestycyjna dla RWS – wsparcie dla firm z Warszawy i okolic

Pożyczka inwestycyjna dla Regionu Warszawskiego Stołecznego (RWS) to Instrument Finansowy Banku Gospodarstwa Krajowego,...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 28.07-01.0810 szkoleń w 5 dni. W tym tygodniu w cyklu „Business & Travel” stawiamy na...

Dwa szkolenia dziennie, w tym kontynuacja modułów edukacyjnych z arkusza kalkulacyjnego Excel, ważne tematy z zakresu...

Hala przemysłowa wyposażona w zautomatyzowaną linię montażową. Po obu stronach taśmy ustawione są żółto-niebieskie ramiona robotyczne, skierowane w stronę karoserii samochodów ustawionych jeden za drugim. W tle widać duże okna wpuszczające światło dzienne. Na środku grafiki znajduje się biały napis: „Standardowa pożyczka rozwojowa w województwie zachodniopomorskim”. W prawym górnym rogu umieszczono logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na dole grafiki znajdują się logotypy: Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego, flaga Polski z podpisem „Rzeczpospolita Polska”, flaga Unii Europejskiej z podpisem „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz logo „Pomorze Zachodnie”.Atrakcyjne możliwości dla przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego –...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości z siedzibą w Szczecinie z satysfakcją wspiera rozwój lokalnych firm ze Szczecina i...

Grafika promująca Pożyczkę na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim. Na zdjęciu widoczna jest osoba pracująca przy urządzeniu przemysłowym – ręka podłącza niebieskie przewody do maszyny automatyzującej proces produkcyjny. W prawym górnym rogu znajduje się logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości (PFP). Po lewej stronie nałożony jest biały napis: „Pożyczka na innowacje dla przedsiębiorstw w województwie podlaskim”. U dołu grafiki widnieją logotypy: Fundusze Europejskie dla Podlaskiego, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska oraz Województwo Podlaskie. Po prawej stronie pasek z napisem „Fundusze Europejskie” na niebiesko-żółtym tle.Innowacyjne podlaskie. Nawet 1,5 miliona złotych dla przedsiębiorców

Ponad 16 milionów złotych może trafić do przedsiębiorców z województwa podlaskiego na działania związane z innowacyjnością....