Tekst łatwy do czytania i rozumienia – opis działalności Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości
Co to jest Polska Fundacja Przedsiębiorczości?
Tekst łatwy do czytania i rozumienia – opis działalności Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości
Co to jest Polska Fundacja Przedsiębiorczości?
Polska Fundacja Przedsiębiorczości to instytucja, która pomaga firmom w całej Polsce – udziela pożyczek, szkoli i doradza, aby firmy mogły się rozwijać.
Skrót PFP oznacza Polską Fundację Przedsiębiorczości.
PFP działa od 1997 roku. Pomaga nowym firmom oraz firmom, które już działają.
PFP ma 27 oddziałów w całej Polsce. Oddziały znajdują się w 16 województwach.
W PFP pracuje ponad 130 osób. To osoby z dużą wiedzą i doświadczeniem.

Jak Polska Fundacja Przedsiębiorczości pomaga firmom?
PFP oferuje różne formy wsparcia:
1. Pożyczki i wsparcie finansowe.
- PFP udziela korzystnych pożyczek i dotacji. Można je dopasować do potrzeb firmy.
- PFP udziela także wsparcia inwestycyjnego. To pomoc finansowa, gdy firma chce się rozwijać i inwestować pieniądze.
2. Darmowe szkolenia online.
PFP organizuje bezpłatne kursy i szkolenia przez internet.
Nauczysz się na przykład:
- jak prowadzić firmę,
- jak zarządzać pieniędzmi,
- jak robić reklamy,
- jak korzystać z programów komputerowych, takich jak Word i Excel,
- jak przygotować się do otwarcia własnej firmy.
3. Doradztwo.
PFP udziela porad osobom, które chcą:
- założyć firmę,
- rozwijać swoją działalność gospodarczą.
4. Wsparcie dla osób fizycznych oraz różnych podmiotów.
PFP udziela niskooprocentowanych pożyczki dla osób fizycznych i innych podmiotów. Na przykład:
- spółdzielni mieszkaniowych,
- wspólnot mieszkaniowych,
- towarzystw budownictwa społecznego,
- instytucji sektora publicznego.
Instytucje sektora publicznego to urzędy, szkoły, szpitale – czyli organizacje, które działają dla dobra wszystkich ludzi.
Współpraca i innowacje
Polska Fundacja Przedsiębiorczości współpracuje z:
- uczelniami,
- parkami technologicznymi,
- ośrodkami transferu wiedzy.
PFP wspiera innowacyjne projekty i start-upy. Start-upy to nowe firmy. Mają pomysł na nowy produkt lub usługę. Zazwyczaj na początku potrzebują pomocy finansowej i doradztwa.
PFP współpracuje z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w przekazywaniu środków unijnych. Środki unijne to pieniądze, które Unia Europejska przeznacza na pomoc dla różnych krajów, w tym także dla Polski.
Osiągnięcia Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości
PFP pomogła wielu firmom i osobom:
- udzieliła ponad 3 miliardy złotych wsparcia finansowego, dla ponad 18 tysięcy przedsiębiorców,
- zorganizowała ponad 6 tysięcy przeprowadzonych szkoleń, dla ponad 1 miliona uczestników.
Masz pytania? Skontaktuj się z Polską Fundacją Przedsiębiorczości (PFP):
Polska Fundacja Przedsiębiorczości
ul. Monte Cassino 32
70-466 Szczecin
tel. +48 91 312 92 16
e-mail: pfp@pfp.com.pl
