15 marca 2021

Podsumowanie webinaru: Nowe rozdanie w branży e-commerce? Webinar o tym, co na polskim rynku zmieni Amazon

Podsumowanie webinaru: Nowe rozdanie w branży e-commerce? Webinar o tym, co na polskim rynku zmieni Amazon

Wejście Amazona do Polski nie należy traktować jak wielkie zaskoczenie, bo od lat spodziewano się, że światowy gigant, gdy podejmie decyzję o podboju Europy to właśnie w naszym kraju na pewno będzie chciał mieć lokalną witrynę. Dlaczego decyzja o ekspansji została podjęta teraz? Eksperci nie mają wątpliwości, że progresywny rozwój branży e-commerce i trwająca pandemia sprzyjają tego typu działalności i na pewno należy się spodziewać, że obecność Amazona w Polsce zwiększy konkurencję. W jakich sektorach? Na pewno w dziedzinie customer experience, ale i np. innowacyjnym podejściu do klientów czy usprawnieniu procedur doręczenia przesyłek.

Temat ekspansji Amazona w Polsce był poruszany podczas kolejnego Webinaru Live Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Gośćmi Michała Kaczmarka byli:
Cezary Kożon, Marketplaceme.com
Konrad Pleszczuk, IAI IdoSell
Maciej Jankowski, Fundacja Rozwoju Branży Internetowej Netcamp

W dobie progresywnego rozwoju branży e-commerce nie należy traktować obecności Amazona w Polsce jako zaskoczenie. Nie zmienia to faktu, że wejście do naszego kraju światowego giganta niesie ze sobą pewne zmiany i na pewno widoczna będzie konkurencja pomiędzy znanymi marketplace, a Amazonem. Kto wygra? Pierwsze tygodnie pokazują, że Amazon szykuje się do „długiej drogi” – zarówno pod kątem zdobywania klientów jak i przedsiębiorców.

– Amazon z wersją językową dla danego kraju jest tylko w kilkunastu miejscach dla świecie, a u nas wcześniej była polska zakładka na niemieckiej stronie. Możemy więc jasno stwierdzić, że nasz rynek był atrakcyjny od dawna dla Amazona i ekspansja była tutaj kwestią czasu. Pandemia mocno wspomogła decyzję Amazona o zdobywaniu kolejnych rynków. W Polsce zbierany zespół był od dawna, a w Polsce działają przecież od dawna centra logistyczne tego giganta. Amazon w Polsce wystartował nieśmiało, nie jest to taki szał jak w Szwecji, gdzie automatycznie przybyło kilkanaście tysięcy sprzedawców. Na pewno czas pandemii jest idealnym miejscem do konfrontacji pomiędzy rynkowym debiutantem jakim jest w Polsce Amazon, a Allegro, które jest silnym marketplace, który ma ugruntowaną pozycję – mówił w czasie webinaru Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Cezary Kożon z firmy marketplaceme.com

– Amazon w Polsce nie był zaskakujący także z punktu widzenia konsumentów, mam wrażenie, że niektórzy liczyli na inne usługi jak np. Amazon Prime. Oferta własna Amazona również sama w sobie nie była zaskakująca ani szeroka. Rynek w Polsce rośnie bardzo szybko w Europie, wzrosty szacowane są na ponad 300%, powstało ponad 12 tysięcy sklepów internetowych. Amazon nie mógł tego zignorować. Nasz lokalny czempion, czyli Allegro również ma na koncie imponujące wzrosty i debiut na giełdzie. Przed nami ciekawa konkurencja na rynku, który przeżywa swój renesans – mówił Maciej Jankowski, Prezes Fundacji Netcamp. – Trend ekspansji w przypadku Amazona postępuje od wielu lat. Dla przedsiębiorców obecność na platformie to szansa na zdobywanie nowych klientów na całym świecie, ale nie można iść tylko w jedną stronę i być tylko na jednym marketplace – mówi Konrad Pleszczuk, product manager IAI IDOSELL. – Od momentu wybuchu pandemii bardzo dużo firm przeniosło lub zdywersyfikowało swoją działalność tak, by sprzedawać również w Internecie. Wzrost zainteresowania sklepami internetowymi jest w Polsce co najmniej dwukrotnie większy niż przed pandemią. Kiedyś handel w sieci to była skomplikowana sprawa, a dzisiaj można uruchomić sklep internetowy w 24 godziny. Amazon jest opcją na szybką prezentację, ale wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawę, że restrykcje nakładane na sprzedawców są istotne, to kwestia wysokiego customer exprience, które wprowadził Amazon. To wielka zaleta dla konsumentów i często poważny problem dla sprzedawców – dodaje Pleszczuk.

Pełny zapis Webinaru Live Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości dostępny jest na kanale YouTube Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości [KLIK]
Zapraszamy w co drugi czwartek o godzinie 11:00 – webinary na żywo na portalu wszczecinie.pl oraz w mediach społecznościowych Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości!

 

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na górze ciąg logotypów Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego, kreska oddzielająca, Zachodniopomorski Fundusz Rozwoju, logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, logo Pomorza Zachodniego. Na zdjęciu widoczna jest grupa osób przy biurku. Poniżej napis Mała Pożyczka Rewitalizacyjno- Inwestycyjna (JPRIMA) w województwie zachodniopomorskimSzansa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców i samorządów – trwa nabór w...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości jest jednym z pośredników realizujących Produkt Finansowy Mała Pożyczka...

W prawym górnym rogu widnieje logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na zdjęciu znajdują się dwie kobiety w uniformach roboczych patrzące w tableta. Po lewej stronie widnieje napis Pożyczka rozwojowa w województwie dolnośląskim. Po prawej żółto-niebieski prostokąt z napisem Fundusze Europejskie. Na samym dole znajduje się ciąg logotypów. Zestawienie znaków: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, Barwy Rzeczypospolitej Polskiej, logo Unii Europejskiej z dopiskiem Dofinansowane przez Unię Europejską, pionowa czarna linia oddzielająca, logo województwa dolnośląskiego z dopiskiem Dolny ŚląskZainwestuj w rozwój firmy – pożyczka rozwojowa nawet do 2 milionów złotych!

Województwo dolnośląskie to znacznie więcej niż tylko Wrocław. Przedsiębiorcy z Wałbrzycha, Jeleniej Góry czy Legnicy...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 16-20.06Trzy szkolenia na żywo przed długim weekendem

Już w tym tygodniu zaczynamy czerwcowy długi weekend. Zanim jednak będziemy wypoczywać, to na Platformie Szkoleniowej...

Na zdjęciu kobieta siedząca przy biurku, biorąca udział w szkoleniu online. Z lewej strony napis Szkolenie online. Po prawej stronie w niebiesko - pomarańczowym prostokącie napis Fundusze Europejskie Pożyczka na kształcenie. Na samym dole ciąg logotypów Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską z flagą, linia oddzielająca, logo Polskiej Fundacji PrzedsiębiorczościPożyczka na Kształcenie – poznaj szczegóły podczas szkolenia

Pożyczka na Kształcenie to jeden z Instrumentów Finansowych oferowanych przez Polską Fundację Przedsiębiorczości. Dzięki...