18 grudnia 2020

Podcast: Nowa rzeczywistość galerii handlowych w czasie pandemii

Podcast: Nowa rzeczywistość galerii handlowych w czasie pandemii

Nowa rzeczywistość galerii handlowych. Przedsiębiorcy i klienci przestrzegają zasad reżimu sanitarnego
Galerie handlowe wróciły do niemal pełnego funkcjonowania pod koniec listopada. Ich rzeczywistość wiąże się z przestrzeganiem zasad rygoru sanitarnego zalecanych przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, w tym zasady DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka). Zarówno sklepy jak i klienci stają na wysokości zadania, a grudniowe zainteresowanie zakupami utrzymuje się na stabilnym poziomie – ilość gości jest mniejsza niż w ubiegłych latach, przy wyższej konwersji.
Jak mówi w rozmowie z Michałem Kaczmarkiem Joanna Dybowska, menadżer ds. marketingu CHR Galaxy w Szczecinie, właścicielom galerii i najemcom kamień spadł z serca, gdy okazało się, że handel w grudniu będzie możliwy. – Czwarty kwartał roku zwykle odpowiadał za ponad 30% całorocznych obrotów w centrach handlowych, a obroty grudniowe były zazwyczaj o 50% wyższe od średniej miesięcznej z pozostałych 11 miesięcy – mówi. – Branża z optymizmem patrzy w przyszłość, choć rok 2020 wspominać będzie jako jeden z najtrudniejszych w historii – dodaje.
Centrum Handlowo-Rozrywkowe Galaxy to największa galeria handlowa w Szczecinie. Powstała w ścisłym centrum Szczecina w 2003 roku, a po rozbudowie w 2017 roku gromadzi codziennie tysiące mieszkańców miasta. W 2020 roku rzeczywistość galerii handlowych zmieniła się diametralnie – dwa lockdowny, ograniczenia dla sektora rozrywkowego oraz funkcjonowania gastronomii. Nie da się ukryć, że zmiany spowodowane koronawirusem wymusiły na konsumentach zmianę nawyków i czasowe ograniczenie pewnego stylu życia, w który idealnie wpisywał się shopping i spędzanie czasu w galeriach.
– Handel w roku 2020 hartował się i to w bardzo dużym ogniu. Wiosenny lockdown przyniósł całej branży ogromne straty, a sytuacja na jesieni była równie trudna. Poprawę w grudniu przyniosły m.in. niedziele handlowe. Ta dodatkowa 6 grudnia bardzo nam pomogła w odbudowie obrotów i rozładowaniu ruchu. Klienci w tej chwili nie stosują turystyki w galeriach handlowych, są świadomi, wybierają wcześniej produkty, które chcieliby kupić i przychodzą do nas po konkretne zakupy. Znacznie skrócił się czas przebywania w galeriach handlowych, co pozwala nam utrzymać liczbę klientów na bezpiecznym poziomie – stwierdza ekspertka.
– Pandemia wymusiła na nas zmianę zachowań i dużo więcej czasu spędzamy w domach niż na zakupach czy rozrywce. Lokale gastronomiczne mogą działać tylko na wynos i dowóz, nie idziemy więc do galerii na kawę czy ciastko. Nieczynne są kina, fitness czy kręgle, więc klient dokonuje zakupów i wraca do domu. Taką sytuację wymusił na nas koronawirus i przypuszczam, że do wiosny będziemy musieli się liczyć z obostrzeniami – mówi Joanna Dybowska. – Jesteśmy pod czujnym okiem wszystkich możliwych służb, mamy kontrole policji i sanepidu, nie ma krytycznych uwag czy mandatów kierowanych do naszego centrum handlowego. Wszystkie galerie stosują się do zasady DDM, czyli dystans, dezynfekcja i maseczka. Nasz obiekt jest oklejony komunikatami przypominającymi o tym, że należy przestrzegać zasad – dodaje.
Czy w roku 2020 większość konsumentów zdecyduje się na zakupy świąteczne w Internecie? Statystyki pokazują na rozwój branży e-commerce, ale obecnie nie wygląda na to, , by handel tradycyjny został wyparty przez możliwość zakupów online. Jak mówi w podcaście PFP Joanna Dybowska klienci najbardziej cenią sobie zalety wizyty w tradycyjnym sklepie czyli profesjonalną obsługę czy możliwość sprawdzenia szerszej oferty sklepu.
ZACHĘCAMY DO WYSŁUCHANIA ROZMOWY: Youtube [KLIK]

 

 

 

 

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na górze ciąg logotypów Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego, kreska oddzielająca, Zachodniopomorski Fundusz Rozwoju, logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, logo Pomorza Zachodniego. Na zdjęciu widoczna jest grupa osób przy biurku. Poniżej napis Mała Pożyczka Rewitalizacyjno- Inwestycyjna (JPRIMA) w województwie zachodniopomorskimSzansa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców i samorządów – trwa nabór w...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości jest jednym z pośredników realizujących Produkt Finansowy Mała Pożyczka...

W prawym górnym rogu widnieje logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na zdjęciu znajdują się dwie kobiety w uniformach roboczych patrzące w tableta. Po lewej stronie widnieje napis Pożyczka rozwojowa w województwie dolnośląskim. Po prawej żółto-niebieski prostokąt z napisem Fundusze Europejskie. Na samym dole znajduje się ciąg logotypów. Zestawienie znaków: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, Barwy Rzeczypospolitej Polskiej, logo Unii Europejskiej z dopiskiem Dofinansowane przez Unię Europejską, pionowa czarna linia oddzielająca, logo województwa dolnośląskiego z dopiskiem Dolny ŚląskZainwestuj w rozwój firmy – pożyczka rozwojowa nawet do 2 milionów złotych!

Województwo dolnośląskie to znacznie więcej niż tylko Wrocław. Przedsiębiorcy z Wałbrzycha, Jeleniej Góry czy Legnicy...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 16-20.06Trzy szkolenia na żywo przed długim weekendem

Już w tym tygodniu zaczynamy czerwcowy długi weekend. Zanim jednak będziemy wypoczywać, to na Platformie Szkoleniowej...

Na zdjęciu kobieta siedząca przy biurku, biorąca udział w szkoleniu online. Z lewej strony napis Szkolenie online. Po prawej stronie w niebiesko - pomarańczowym prostokącie napis Fundusze Europejskie Pożyczka na kształcenie. Na samym dole ciąg logotypów Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską z flagą, linia oddzielająca, logo Polskiej Fundacji PrzedsiębiorczościPożyczka na Kształcenie – poznaj szczegóły podczas szkolenia

Pożyczka na Kształcenie to jeden z Instrumentów Finansowych oferowanych przez Polską Fundację Przedsiębiorczości. Dzięki...