20 grudnia 2024

Dziennikarka z wykształcenia, a z pasji „bezowa królowa”. Jak narodziła się Hania Beza?

Hania Beza

W Szczecinie znają ją wszyscy, ale ambicje cukiernicze Hani Bezy znacząco wykraczają poza nasze miasto. Ostatnio wydała cukierniczy przewodnik po Polsce, a jej działalność influencerska jest obserwowana przez setki tysięcy internautów. Jak to się stało, że Hania Beza stała się cukierniczą ikoną? O tym mówimy w przedświątecznym wydaniu „Historii sukcesu” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

Obejrzyj najnowszy odcinek na kanale YouTube [KLIK]

„To bezy wybrały mnie, a nie ja bezy”

Czy Ty jesteś kiedyś zdenerwowana? – od tego pytania zaczęliśmy wywiad z Hanią Bezą w ramach dziesiątego odcinka „Historii sukcesu” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl. Przedsiębiorczyni jest znana w całej Polsce z prowadzenia cukierni i aktywnej działalności influencerskiej. Prowadzi własną cukiernię, wystawia swoje wypieki na jarmarkach, a ostatnio opublikowała świetnie przyjęty przez czytelników przegląd cukierniczy „Słodka Polska”.

– Każda osoba, która prowadzi biznes to przynajmniej raz dziennie ma lekko podniesione ciśnienie. Wielu rzeczy nie widać, a biznes oczywiście ma swoje mroczniejsze strony. Trzeba to wziąć na klatę i działać. Bycie pozytywnym i energetycznym to pewnie jest cecha charakteru. Ja taka jestem w życiu, staram się być optymistką. Dla mnie obsługa klienta jest ważna, lubię rozmawiać. Mam cudowne życie. Byłabym głupia gdybym narzekała – mówi wprost przedsiębiorczyni.

Hania Beza biznesowo „narodziła się” kilka lat temu. Najpierw pieczenie bez było rozrywką i dodatkową pasją.

– W pewnym momencie stanęłam na rozdrożu: iść w bezy i robić to profesjonalnie czy zająć się czymś innym. Byłam po studiach, skończyłam dziennikarstwo i wybrała drogę niestandardową, ale wokół bez było tyle pozytywnego szumu i pozytywnych emocji i poszłam w to. Gdybyś mi w liceum powiedział, że będę cukiernikiem i będę piec bezy to bym powiedziała: „nigdy w życiu”. To jest ciężki rodzaj roboty i to nie jest temat dla osób o słabych nerwach. To jest praca fizyczna, praca psychiczna i marketingowa. Mogę powiedzieć, że to bezy wybrały mnie, a nie ja bezy – śmieje się cukierniczka.

„Działam spontanicznie, mam dobrą intuicję”

Sukces w przypadku Hani Bezy przyszedł szybko, bo produkt cieszył się wielkim zainteresowaniem. Nasz gość przyznaje jednak, że w takim biznesie problemem może być skalowanie działania i dobór współpracowników.

– Działam spontanicznie i na wyczucie. Lubię działać i robię to szybko, w zgodzie ze sobą, ale nie miałam czegoś takiego jak biznesplan. Ja lubię pewną spontaniczność w tym, co robię – mówi Hania Beza.

– Może to jest kwestia tego, że jestem na tyle pracowita, że wiem, że uda mi się, że mam dobre doświadczenia. Pracuje, działam i nigdy nie było tak, że nie miałam na czynsz. Idziemy do góry, a odkąd założyłam TikToka jest naprawdę świetnie. Często ludzie mówią, że pierwszy milion trzeba zarobić, a potem stracić i wtedy ma się doświadczenie. Ja działałam inaczej – mówiła Hania Beza.

Rozmówczyni „Historii sukcesu” podkreśla różnicę między rzemieślnikiem, a biznesmenem.

– Niektórzy mówią, że kochają piec ciasta i torty w domu, a ja powtarzam, że coś innego to masowa produkcja, a coś innego cztery torty w tygodniu. Skala biznesu wymaga zaangażowania, ale i współpracy z innymi ludźmi. Ja nie jestem w stanie wszystkiego zrobić sama, to jest fizycznie niemożliwe. Mam wspaniałych współpracowników – mówi Hania Beza.

W ostatnich tygodniach ukazała się książka szczecińskiej przedsiębiorczyni „Słodka Polska”. Jest to przegląd cukierni i punktów gastronomicznych ze słodyczami, które warto odwiedzić w całej Polsce. Książka już jest bestsellerem.

„Historie sukcesu” to cykl Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl. W styczniu zaprezentujemy portrety kolejnych przedsiębiorców.

Zobacz również

Wszystkie aktualności
Na górze ciąg logotypów Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego, kreska oddzielająca, Zachodniopomorski Fundusz Rozwoju, logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, logo Pomorza Zachodniego. Na zdjęciu widoczna jest grupa osób przy biurku. Poniżej napis Mała Pożyczka Rewitalizacyjno- Inwestycyjna (JPRIMA) w województwie zachodniopomorskimSzansa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców i samorządów – trwa nabór w...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości jest jednym z pośredników realizujących Produkt Finansowy Mała Pożyczka...

W prawym górnym rogu widnieje logo Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Na zdjęciu znajdują się dwie kobiety w uniformach roboczych patrzące w tableta. Po lewej stronie widnieje napis Pożyczka rozwojowa w województwie dolnośląskim. Po prawej żółto-niebieski prostokąt z napisem Fundusze Europejskie. Na samym dole znajduje się ciąg logotypów. Zestawienie znaków: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, Barwy Rzeczypospolitej Polskiej, logo Unii Europejskiej z dopiskiem Dofinansowane przez Unię Europejską, pionowa czarna linia oddzielająca, logo województwa dolnośląskiego z dopiskiem Dolny ŚląskZainwestuj w rozwój firmy – pożyczka rozwojowa nawet do 2 milionów złotych!

Województwo dolnośląskie to znacznie więcej niż tylko Wrocław. Przedsiębiorcy z Wałbrzycha, Jeleniej Góry czy Legnicy...

Polska Fundacja Przedsiębiorczości Harmonogram szkoleń 16-20.06Trzy szkolenia na żywo przed długim weekendem

Już w tym tygodniu zaczynamy czerwcowy długi weekend. Zanim jednak będziemy wypoczywać, to na Platformie Szkoleniowej...

Na zdjęciu kobieta siedząca przy biurku, biorąca udział w szkoleniu online. Z lewej strony napis Szkolenie online. Po prawej stronie w niebiesko - pomarańczowym prostokącie napis Fundusze Europejskie Pożyczka na kształcenie. Na samym dole ciąg logotypów Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską z flagą, linia oddzielająca, logo Polskiej Fundacji PrzedsiębiorczościPożyczka na Kształcenie – poznaj szczegóły podczas szkolenia

Pożyczka na Kształcenie to jeden z Instrumentów Finansowych oferowanych przez Polską Fundację Przedsiębiorczości. Dzięki...