Podcast: Czy pracownik powinien popełniać błędy? Rozmowa z dyrektorem zarządzającym Coloplast Business Center

17.03.2023

„Pozwalam ludziom na popełnianie błędów. Tylko tak można wygenerować coś innowacyjnego”

W najnowszym podcaście Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości prezentujemy firmę, która w ostatnim czasie ogłosiła imponujące plany rozwoju w Szczecinie. Coloplast Business Center zatrudnia 650 osób, a chce zatrudniać kolejne. To dlatego zadbali o powiększenie powierzchni zajmowanej w szczecińskim biurowcu przy al. Piastów. - W tym momencie obsługujemy 50 biur na świecie. Ciągle się rozrastamy, nowe funkcje, nowe obszary, nowe rynki. Coraz więcej procesów przenoszonych jest tutaj całościowo, a nie etapami, co wiąże się z tym, że coraz więcej funkcji jest zarządzanych ze Szczecina – mówi Wojciech Faszczewski, dyrektor zarządzający.

Zachęcamy do wysłuchania podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości na naszym kanale YouTube (klik). Rozmawia Michał Kaczmarek.

Szczecin jednym z najważniejszych ogniw w działaniu Coloplast Business Center

Firma Coloplast pojawiła się w Szczecinie trzynaście lat temu, obecnie zatrudnia około 680 osób i nadal dynamicznie się rozwija. W skali roku firma rośnie w granicach 7-8 procent, a rynek na którym operuje, w granicach między 3-4 procent. Przekłada się to na ogromną ilość pracy i nowych pacjentów korzystających z oferowanych usług. Plany na rok 2023 są ambitne i obejmują poszerzenie firmy o 150 osób.

- Obszary działalności firmy są bardzo różnorodne. Poszczególne działy zajmują się takimi działaniami jak toksykologia, czyli badanie przydatności materiałów do produkcji, sprawdzaniem czy używane materiały mają atesty, tworzeniem grafik na produkty, marketingiem, zarządzaniem stronami internetowymi czy automatyzacją. Wszystkie te procesy wspierają odpowiednio sprzedaż lub produkcję. Coloplast dysponuje również działem prawnym, a także działami zakupów oraz zamówień. Wszystkie działania firmy ukierunkowane są na sprostanie zwiększającym się wymaganiom branży medycznej, a przede wszystkim potrzebom pacjentów – mówi dyrektor zarządzający Wojciech Faszczewski.

Jak wygenerować innowacyjne pomysły? Dyrektor Faszczewski o błędach i braku doświadczenia

Coloplast kładzie duży nacisk na proces rekrutacji ze względu na misję firmy. Ważnym elementem rekrutacji jest poznawanie przyszłego pracownika. Ze względu na to, że odbiorcami docelowymi są pacjenci, którzy na co dzień zmagają się z trudami życia z chorobą, trzeba być empatycznym i mieć wartości, które sprawiają, że misja firmy jest wypełniona.

- Około 30 procent naszych pracowników rocznie zmienia swoje zatrudnienie przechodząc do innego zespołu jako element rozwoju albo dostając awans. Jest to potężna migracja, co sprawia, że organizacja jest w ciągłym ruchu. Żeby móc to robić to trzeba mieć trochę innowacyjne podejście - zapewnia dyrektor Faszczewski.

- W ciągu roku Coloplast prowadzi około 50-60 projektów innowacyjnych o różnych zasięgach. Po przeprowadzeniu badań okazało się, że prawie połowa pomysłów na te projekty pochodzi od pracowników, którzy są mają od 0 do 6 miesięcy doświadczenia w firmie. Świeże spojrzenie, które przynoszą z zewnątrz czy brak doświadczenia mogą być źródłem innowacyjnych pomysłów, pod warunkiem, że pracownicy nie boją się komunikować swoich obserwacji. Firmie Coloplast przyświeca zasada, że brak przyzwolenia na krytykę to zamykanie się na innowacje. Coloplast stara się pielęgnować i wykorzystać potencjał ludzki tak, żeby móc budować na tym swoją innowacyjność – mówi nasz rozmówca.

 

ISO ISOQAR
Strona używa cookies Dowiedz się więcej